Instituție de învățământ acreditată de Ministerul Educației

  • GRĂDINIȚA MARIA MONTESSORI HOME

    An școlar: 2024 – 2025

    Newsletter

  • Educație rutieră la Grădinița Maria Montessori Home

    Recent, copiii din comunitatea 3-6 ani, Shelter și The Hive, au participat la un atelier interactiv despre educația rutieră, un eveniment menit să le ofere cunoștințe esențiale pentru siguranța lor în trafic. Activitatea, organizată cu scopul de a-i familiariza cu regulile de circulație, a fost un adevărat succes, captând atenția și interesul micilor participanți.

    Unul dintre momentele centrale ale atelierului a fost povestea lui Vio, un personaj creat special pentru a le explica copiilor importanța respectării regulilor rutiere. Povestea a fost atât educativă, cât și captivantă, oferindu-le copiilor un exemplu concret despre ce poate însemna neatenția în trafic și cum prudența poate preveni incidente neplăcute.

  • În cadrul atelierului, copiii au aflat despre semnificația principalelor semne de circulație, importanța traversării pe trecerea de pietoni și necesitatea respectării indicatoarelor rutiere. Activitatea a inclus și exerciții practice, cum ar fi simulări ale traversării străzii și recunoașterea semnelor de circulație. 

    Acest atelier a demonstrat că educația rutieră nu trebuie neglijată, fiind un pas esențial pentru a le asigura copiilor un viitor mai sigur pe drumurile publice. Prin activități de acest fel, copiii învață nu doar reguli, ci și cum să fie mai responsabili și atenți în viața de zi cu zi.

  • Seară Montessori cu părinții - "Materiale Montessori, de la concret la abstract"

    La GMMH a avut loc seara Montessori a părinților. A fost o bucurie să discutăm cu părinții copiilor noștri despre rolul matematicii în dezvoltarea copiilor și să explorăm împreună felul în care aceștia parcurg drumul de la concret la abstract. Am abordat complexitatea materialelor Montessori, care nu doar că sprijină dezvoltarea gândirii abstracte, dar contribuie și la formarea unei inteligențe logico-matematice solide.

    Am discutat, de asemenea, despre cât de important este ca fiecare copil să aibă timpul necesar pentru a parcurge sarcinile matematice în propriul ritm, oferindu-i astfel șansa să asimileze concepte matematice cu adevărat. Rolul timpului și al ritmului fiecărui copil este esențial în educația Montessori, pentru a-i permite să-și construiască încrederea și competențele matematice pe termen lung.

    Le mulțumim încă o dată părinților pentru prezența și implicarea zilnică!

  • "Corpul meu" - de vorbă cu doamna doctor Dănescu Ana Maria
  •  

    Ne face plăcere să vă povestim despre o vizită specială pe care am avut-o recent la grădiniță. O mămică medic ORL (otorinolaringolog), specialistă în sănătatea urechii, nasului și gâtului, a fost invitată să discute cu cei mici despre importanța îngrijirii urechilor și a nasului.

    Pe înțelesul lor și cu multă răbdare, doamna doctor, Dănescu Ana Maria, le-a prezentat copiilor structura urechii, explicând cum funcționează aceasta și de ce este atât de important să avem grijă de ea. Cu ajutorul unor materiale vizuale, copiii au descoperit că urechea are mai multe părți – urechea externă, urechea medie și urechea internă – și au aflat cum sunetele sunt transformate în semnale pe care creierul nostru le înțelege.

    Un moment foarte interesant a fost demonstrația practică despre cum să ne suflăm nasul corect. Medicul le-a explicat că este important să suflăm pe câte o nară pe rând, ținând-o închisă pe cealaltă, și că este bine să evităm să suflăm nasul prea tare

     

     

  • Copiii au învățat și cum să își curețe urechile corect. Doamna doctor le-a explicat că nu este bine să folosească bețișoare pentru urechi, pentru că acestea pot împinge ceara mai adânc și pot răni. Ea le-a sugerat să lase urechile să se curețe singure și că, dacă este nevoie, un medic ORL îi poate ajuta cu o curățare profesională.

     

    Aceste momente au fost deosebit de interactive, copiii au pus întrebări și au fost fascinați să descopere mai multe despre corpul lor și cum să aibă grijă de el.

    Prin astfel de activități, ne dorim să le insuflăm copiilor obiceiuri sănătoase și să le oferim informații pe înțelesul lor, contribuind astfel la o educație completă.

  • Excursie la JUCĂREȘTI

    Perioada copilăriei, ce este caracterizată de joc și joacă, aduce în sufletele copiilor bucurie și împlinire. 

    În excursia de la Jucărești, copiii s-au bucurat de o experiență deosebită, plină de activități interesante și momente magice.

     

     

  • Copiii au explorat cu entuziasm camera senzorială unde au aflat mai multe informații despre tipurile de fulgi de nea, despre animalele de la Polul Nord, au desfășurat jocuri de mișcare precum ,,Prinde fulgul!” și au participat la ateliere creative unde au descoperit texturi și culori în cadrul activităților senzoriale.

    Am aflat împreună lucruri fascinante despre fulgii de zăpadă, viața renilor, iar copiii au fost foarte curioși și implicați. În plus, am capturat aceste momente frumoase în fotografii care păstrează bucuria și emoția zilei.

    La final, cei  mici au pășit în camera unde sunt depozitate toate jucăriile și au aflat cum pot la rândul lor, din materiale reciclabile să construiască jucării.

  • Sfântul Andrei și tradiția grâului
  • Obiceiul de a pune grâu la încolțit în data de 30 noiembrie are rădăcini în credințele populare românești.

    Tradiția spune că grâul plantat în această zi este un simbol al rodniciei și al vieții, iar creșterea sa viguroasă prevestește un an bun și îmbelșugat.

    Copiii care au învățat despre germinare au descoperit cum acest obicei vechi se leagă și de știință. Astfel, ei au aflat că procesul de germinare este momentul în care o sămânță prinde viață. Grâul, odată pus în pământ sau într-un mediu umed, începe să încolțească în câteva zile. În următoarele zile, fiecare copil va avea grijă de micile semințe. 

    Cu drag, 

    Echipa Maria Montessori Home

     

Leave a reply

Leave Your Reply